S čím létáme?

L-23 Super Blaník – dva stroje tohoto typu (OK-0222 a OK-9201) jsou základem naší flotily. Super Blaník je celokovový dvoumístný kluzák, vyráběný v letech 1989 až 2006 společností Let Kunovice (nyní Aicraft Industries, a.s.).

L-23 Super Blaník 
Počet míst2
Klouzavost28:1 při 80km/h
Maximální rychlost250 km/h
Pádová rychlost60 km/h
Maximální letová hmotnost510 kg
Letová příručka

 

Schleicher ASK 21 – sklolaminátový kluzák, vyráběný německou společností Alexander Schleicher GmbH & Co. Segelflugzeugbau.

ASK 21 
Počet míst2
Klouzavost33,5 : 1
Maximální rychlost280 km/h
Pádová rychlost65 km/h
Maximální letová hmotnost600 kg

 

LF-109 Pionýr – historický kluzák, jehož výroba začala v roce 1950. Je smíšené konstrukce s kovovou/dřevěnou kostrou a plátěným potahem.

Pionýr 
Počet míst2
Klouzavost18,5 : 1
Maximální rychlost120 km/h
Maximální letová hmotnost440 kg

 

Z-226  Nesmíme zapomenout na naši vlečnou, což je Zlín Trenér ve verzi Z-226, známý také jako „dvěstěpětka“. Vyráběla ho firma Moravan, nyní ZLIN AIRCRAFT a.s. V Hradci nemáme naviják, takže všechna těžká práce leží na naší vlečné.

Zlín Trenér Z-226 
Počet míst2
Maximální rychlost225 km/h
Maximální letová hmotnost635 kg