L-23 Super Blaník – dva stroje tohoto typu (OK-0222 a OK-9201) jsou základem naší flotily. Super Blaník je celokovový dvoumístný kluzák, vyráběný v letech 1989 až 2006 společností Let Kunovice (nyní Aicraft Industries, a.s.).
L-23 Super Blaník | |
---|---|
Počet míst | 2 |
Klouzavost | 28:1 při 80km/h |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Pádová rychlost | 60 km/h |
Maximální letová hmotnost | 510 kg |
Letová příručka |
Schleicher ASK 21 – sklolaminátový kluzák, vyráběný německou společností Alexander Schleicher GmbH & Co. Segelflugzeugbau.
ASK 21 | |
---|---|
Počet míst | 2 |
Klouzavost | 33,5 : 1 |
Maximální rychlost | 280 km/h |
Pádová rychlost | 65 km/h |
Maximální letová hmotnost | 600 kg |
LF-109 Pionýr – historický kluzák, jehož výroba začala v roce 1950. Je smíšené konstrukce s kovovou/dřevěnou kostrou a plátěným potahem.
Pionýr | |
---|---|
Počet míst | 2 |
Klouzavost | 18,5 : 1 |
Maximální rychlost | 120 km/h |
Maximální letová hmotnost | 440 kg |
Z-226 Nesmíme zapomenout na naši vlečnou, což je Zlín Trenér ve verzi Z-226, známý také jako „dvěstěpětka“. Vyráběla ho firma Moravan, nyní ZLIN AIRCRAFT a.s. V Hradci nemáme naviják, takže všechna těžká práce leží na naší vlečné.
Zlín Trenér Z-226 | |
---|---|
Počet míst | 2 |
Maximální rychlost | 225 km/h |
Maximální letová hmotnost | 635 kg |